דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה המנוע שלך מתחמם יתר על המידה? 

מאת    [ 07/07/2013 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 5231 פעמים ]

מכונית תקועה בצד הכביש עם מכסה מנוע פתוח ,עשן מיתמר ונהג מתוסכל  זה מראה שמוכר לכולנו. התסכול מתגבר עוד יותר כשנודע לנו מאוחר יותר מה ההוצאה הכספית שנצטרך להוציא כדי לתקן את זה. האם יכולנו למנוע את זה? ודאי שכן!
הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שהמכוניות שלנו מתחממות :

1. מפלס נוזל קירור נמוך:
  מערכת הקירור של המנוע שלך מסתמכת על נוזל קירור שזורם ומסיר את החום מהמנוע. אם אין מספיק נוזל כזה שיעשה את העבודה , המנוע שלך יתחמם יתר על המידה. זה בעצם הדבר הראשון שאתה צריך לעשות במידה והמנוע שלך מתחמם יותר מדי, בדוק את מפלס נוזל הקירור שלך. כדי להימנע מבעיה כזו בעתיד,  הבטח כי רמות הקירור נשמרות ושאין נזילות, שיגרמו לנוזל הקירור לטפטף החוצה. הקפד להשתמש תמיד בתערובת נוזל הקירור המומלצת לרכב.

2.כישלון של מאוורר הקירור  החשמלי:
  אם יצא לכם להביט מתחת למכסה המנוע של רכבכם בודאי הבחנתם במאוורר גדול המותקן בקדמת הרכב, מאוורר זה הוא בעל חשיבות מכרעת לפעולתו התקינה של המנוע.
היות והמנוע עובד בטמפרטורות גבוהות מאוד נדרש לווסת את כמות החום אותה הוא מייצר, תפקידו של המאוורר הוא להזרים אויר בין צלעות הרדיאטור אל המנוע, ולהבטיח רמת זרימת אויר מספקת.
במידה והמאוורר החשמלי אינו תקין זה יגרום למנוע שלך להתחמם יתר על המידה. תוכל לבדוק זאת ע"י הפעלת המכונית שלך על סרק. תן לרכב להתחמם תוך כדי שאתה פוקח עין על מד הטמפרטורה וכאשר הוא מתקרב לאדום, הסתכל מתחת למכסה המנוע כדי לראות אם המאוורר החשמלי שלך פועל.
 
3. רדיאטור סתום. הרדיאטור מורכב בחלקו הקדמי של המנוע והינו חלק מרכזי במערכת הקירור ברכב.  תפקיד הרדיאטור הוא לפנות את החום המופק במנוע ובכך לשמור על טמפרטורת העבודה שלו. הוא בעצם מחליף חום: הוא מורכב מצלעות קירור שבתוכם זורם נוזל, קירור הנוזל נעשה ע"י זרימת אויר שמקורו במאוורר החשמלי (או מכני). לרוב נמצא את הרדיאטור בקדמת הרכב במקום המאפשר זרימה טובה של אוויר.
במצבים שבהם הטמפרטורה עולה נכנס לפעולה המאוורר הממוקם מאחורי הרדיאטור, תפקיד המאוורר הוא לסייע בסילוק החום.
רדיאטור נסתם בערך כל 50,000 ק"מ. לעתים קרובות ניתן לזהות רדיאטורים סתומים מבחינה ויזואלית. אפשר למנוע זאת ע"י שטיפת הרדיאטור כל שנה.

4. תרמוסטט פגום:
 הגורם השכיח ביותר למצב התחממות יתר של מנוע .התרמוסטט ממוקם בקו זרימת המים בין המנוע לרדיאטור, או בין הרדיאטור למשאבת המים. תפקידו למנוע זרימת נוזל במעגל הקירור כל עוד המנוע לא הגיע לטמפרטורת עבודה. תרמוסטט תקוע יכול לחסום את זרימת נוזל הקירור למנוע שלך.

5. הזנחה בשינוי השמן והמסננים:
מערכת הסיכה במנוע מרחיקה את החום ע"י הסעת שמן המנוע, הקולט את החום,בתעלות הסיכה אל אזורי הקירור, כגון מצנן שמן או אגן השמן. בנוסף, השמן אחראי להקטנת החיכוך הנוצר בין החלקים הנעים שבמנוע לבין החלקים הקבועים. במידה ואתה לא מחליף את שמן המנוע שלך כל מס' קילומטראז' הקבוע בהוראות יצרן הרכב שלך, המנוע שלך ירגיש את ההשפעות. שמן טרי, רמת שמן תקינה ומסנן חדש צריכים להיות מותקנים ותחת מעקב על בסיס קבוע.
מידע נוסף תוכל לקרוא במאמר: "בחירת שמן המנוע הנכון לרכב שלך".


6. כישלון של הממיר הקטליטי:
 הממיר הקטליטי הינו מכשיר הממוקם ליד המנוע במערכת הפליטה של המכונית שלך. הוא משתמש בתגובה כימית דרך פילטר כדי לנקות את הפליטות המזיקות ששוחררו מהמנוע  ובמילים אחרות:  ממיר תרכובות מזיקות בפליטה לתרכובות בלתי מזיקות.
 הממיר הוא למעשה כוורת שעשויה משני סוגים של מתכות אצילות. אורך חייו של החומר הפעיל בממיר הקטליטי (פלטינה, פלדיום או רודיום) הוא בין שלוש לארבע שנים ו/או 100,000 ק"מ (עייפות החומר) שלאחריהן יש לדאוג להחלפתו או לנקיונו.
סיבות נוספות לכישלון של הממיר יכולות לנבוע  מכך שהממיר חשוף לבעיות התכה עקב תערובת דלק עשירה, מה שעלול לגרום לסתימת מעברי הגז ועקב כך להתחממות יתר ולשריפת שסתומי הפליטה ברכב. צריך להיזהר עם תוספי הדלק שאתם מכניסים. דבר שני- מערכות קטליטיות אינן יכולות להשתמש בדלק המכיל עופרת או זרחן. העופרת גורמת לממיר נזק העלול להיות בלתי הפיך. לכן יש להשתמש אך ורק בדלק נטול עופרת. כשהממיר סתום, אין פליטה חופשית מסעפת הפליטה והדבר גורם להתחממות המנוע. יותר מזה, במקרה של ממיר סתום הרכב יתקשה בהאצה כשתדרוך על דוושת הגז,לא "יסחב" ונורת אור מנוע תדלק.

7. משאבת מים פגומה:
משאבת המים היא חלק חיוני של מערכת הקירור שלך שכן היא אחראית למחזור הקירור במנוע שלך. עם משאבת מים לקויה הרכב שלך לא יסחב יותר מכמה דקות ללא חימום יתר.

לסיכום, אם המכונית שלך מתחממת יתר על המידה ופוגעת במנוע, אין לך את מי להאשים אלא את עצמך. טמפרטורת ההפעלה של המכונית יכולה להגיע לרמה מסוכנת בתוך דקות.  שמור את העיניים על מד הטמפרטורה ואף פעם אל תתן למחט להגיע אל הקו האדום. עצור בצד ואפשר למנוע להתקרר באופן טבעי . במידה וההתחממות לא נוגעת למפלס נוזל קירור נמוך, זה הזמן לבקר במוסך.

נסיעה טובה :)

 

 

אפרת דוגמא- כהן, מבעלי מוסך 'משה כהן, שירותי רכב' , בקעת הירדן. מנהלת את האתר 'חיי רכב' 
 www.carlife.co.il  העוסק במידע כללי וטיפים לטיפול נכון ברכב שלכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב